Lest Best - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van HolidayHome - WaarBenJij.nu Lest Best - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van HolidayHome - WaarBenJij.nu

Lest Best

24 Januari 2019 | Nederland, Tilburg

Donderdagochtend om 9.00 uur, kinderen waren opnieuw in het huisje gebleven, stonden we bij het hek van het huis wat we de dag ervoor op een afstand hadden gezien. We werden alleraardigst ontvangen door een wat ouder Schots echtpaar. Zij hebben ons een rondleiding door hun huis gegeven en wij waren toch wel behoorlijk enthousiast. Een behoorlijk ruim huis, waar niet zo heel veel aan gedaan hoeft te worden op een goede locatie. Hier zouden we zeker over na gaan denken. Na de bezichtiging zijn we broodjes gaan halen en hebben we met de kids ontbeten. Daarna hebben we onze zwemspullen gepakt en zijn we naar Kehidakustany gereden, waar een binnenzwembad was en tevens kuuroord. Bij het zwembad was ook een glijbaan van 94 meter en een stroomversnelling, dus wij dachten gezellig lekker een middagje te gaan zwemmen, maar dat liep anders. We kwamen namelijk binnen en het rook er nogal vreemd. Blijkbaar zit er zwavel in het water, wat dus geneeskrachtig werkt, maar dat ruikt dus niet heel erg lekker. Wij dachten dat we er wel gewend aan zouden raken en de temperatuur van het water was heerlijk, zo'n 33-35 graden, dus vol goede moed zijn we het water ingegaan. Jammer genoeg raakte met name Majin, niet gewend aan die onaangename lucht, dus na ruim een uur hadden we het wel gezien en zijn we ons maar weer gaan aankleden en zijn we naar ons huisje gereden om vervolgens allemaal onder de douch te gaan staan. Eenmaal gedoucht ben ik alvast wat spullen bij elkaar gaan zoeken, want tenslotte wilden we de volgende dag niet te laat vertrekken. Vervolgens zijn we nogmaals naar het centrum van Keszthely gereden en hebben we daar opnieuw in een leuk restaurantje nog heerlijk gegeten voor niet te veel geld. Tja, dat scheelt toch wel wat met o.a. Nederland.

Vrijdag zijn we om 7.15 uur dankzij de laatste bezichtiging toch wel met een goed gevoel terug naar Nederland gereden. Of dit ook voor de kinderen geld is een beetje de vraag. Voor hen was het natuurlijk niet echt een vakantie zoals ze dat gewend zijn, maar dat hadden wij hen van te voren al wel verteld. Toch hebben we ook wel wat leuke dingen ondernomen, dus ik hoop dat dit voldoende compensatie is geweest om toch van een leuke vakantie te kunnen spreken.